همونطور که تو موضوعات مربوط به موتورسیکلت تک چرخ نوشتیم، به این مطلب اشاره کردیم که موتورسیکلت تو کشور ما کاربرد و مصرف زیادی داره و از همین رو بازار و اون حسابی داغه داغه.
حتی شرایط به شکلی پیش رفته که کارخونههای زیادی تو کشور خودمون به جز موتورسیکلتهای وارداتی اقدام به تولید موتورسیکلت یا اخذ نمایندگی از کمپانیهای مختلف دنیا کردن. از اونجایی که موتورسیکلتهای نیمه سنگین و سنگین قیمت بالایی دارن و بعضا مجوز میخوان، کمپانیهای آسیایی مانند باجاج هندوستان از این موقعیت استفادهی زیادی بردن و موتورسیکلتهایی نظیر مدل پولسار رو وارد بازار ایران کردن که طرفدارا و مشتریهای زیادی داره.
موتورسیکلت پولسار از محصولات کمپانی باجاج هنده که برای اولین بار ۱۳ سال پیش توسط شرکت جهانرو وارد ایران شد و تا آخرای سال ۱۳۸۴ مونتاژ شده و به میرسید. اما چون رابطه این دو شرکت ایرانی و هندی قطع شد، این بار فارس موتورسیکلت از سال ۱۳۸۵ با کمپانی باجاج وارد قرار داد شد و چون نمیتونست با همون اسم پولسار موتورسیکلتهای خودش رو به مجبور شد اسم پالس رو انتخاب کنه. پس هیچ چیزی به اسم پالس به صورت جداگانه وجود نداره و همون پولساره که با اسم پالس به میره البته تغییراتی هم داشته.
امروز میخوایم با توجه به خوب و اهمیت این موتورسیکلت تو بازار ایران و با توجه به درخواست کاربران یه بررسی داشته باشیم از موتورسیکلت پالس تا ببینیم در چه وضعیتی قرار داره و بسته به قیمتش آیا ارزش داره یا نه؟ با شیپور همراه باشید.
موتورسیکلتهای نو و کارکرده پالس رو میشه در مدلهای ۱۳۵، ۱۸۰ و ۲۲۰ سیسی موجوده و بیشتر سعی میکنیم درباره بزرگترین عضو این خونواده یعنی پالس ۲۲۰ صحبت کنیم البته پاس ۲۰۰ هم تو بازار ایران یافت میشه و ندگان و اران موتورسیکلتهای پالس معمولا تو سایت شیپور جمع میشن و از بین مدلهای موجود پالس که بسته به نو یا کارکرده بودنشون تا ۱۰ میلیون قیمت دارن یکی رو انتخاب میکنن برای یا میزارن برای .
پالس ۲۲۰ برای اولین بار سال ۱۳۸۹ تو خیابونهای ایران دیده شد که با توجه به قیمتش و حضور مدلهای قبلی خیلی استقبال خوبی نشد ولی کمکم طرفدارای زیادی پیدا کرد. متاسفانه فقط میشه نمونههای کاربراتوریش رو تو ایران دید و خبری از مدلهای انژکتوری پالس نیست. روی همهی کلیدها دارای چراغه و از نظر طراحی با توجه به قیمتش زیبایی خاصی داره.
پالس ۲۲۰ حدود ۲۰٫۷۵ اسب بخار قدرت داره که تو دور موتور ۸۵۰۰ دور در دقیقه میتونه به سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت برسه. سیستم تعلیق این موتورسیکلت خیلی با پالس ۱۸۰ فرقی نداره و مالکان آن کاملا اظهار میکنن که نرم و راحته. برای روشن کردن موتورسیکلت پالس ۲۲۰ فقط میتونین از استارت استفاده کنید، به همین راحتی!
وزن پالس ۲۲۰ حدود ۱۵۰ کیلوگرمه که باک بنزینش ۱۵ لیتریه و فقط تو ۱۰۰ کیلومتر مسافت ۳ لیتر بنزین میسوزونه. پس میتونه یه گزینهی خیلی خوب برای مسافرتهای داخل شهری باشه. شرکت فارس موتورسیکلت هم به خوبی پالس ۲۲۰ رو مونتاژ میکنه و قطعاتش کیفیت قابل قبولی داره. ضمن این که خدمات پس از خوبی هم داره.
پالس ۲۲۰ نسبت به مدلهای پالس یا همون پولسار سرعت و شتاب بیشتری داره و اتفاقا کم خرجه که خیلیها معتقدن با توجه امکانات، طراحی زیبا و جوونپسند و قیمت مناسبش نسبت به مدلهای مشابه میتونه گزینهی خوبی باشه. البته بعضی هم میگن قیمتش بالاست و صرف نمیکنه برای موتورسیکلت انقدر پول بدی، ولی خوب با توجه به قیمتهایی که برای مدلهای مشابه با این حجم وجود داره میشه گفت پالس ۲۲۰ یا دیگر مدلهای پالس میتونن گزینههای خوبی باشن.
باجاج برای مدلهای جدید خود از آلیاژ جدیدتری در سرسیلندر استفاده کرده و از رادیاتور هم استفاده شده تا پیشرانه داغ نکنه، ضمن اینکه این موتورسیکلت از یه گیربکس ۶ دنده و سه شمع بهره میبره و دارای ترمز ABS هست. تو پالس ۲۲۰ مشکلات قبلی موتورسیکلتهای سری پالس برطرف شده و میشه گفت به یه تکامل خوبی رسیده.
در مجموع میشه گفت موتورسیکلتهای پالس باجاج در مدلهای مختلف طرفدارا و ارهای زیادی داره
لوازم یدکی موتورسیکلت پالس و قطعات موتورسیکلت پولسار را از تک چرخ بخواهید
۰۹۳۹۱۹۰۱۴۶۵
پالس ,موتورسیکلت ,مدلهای ,موتورسیکلتهای ,خوبی ,میشه ,بازار ایران ,موتورسیکلت پالس ,مدلهای پالس ,مدلهای مشابه ,برای مدلهای منبع
درباره این سایت